The Nation

politics

Smaller
Larger
Aftermath

Voice TV and T News 'set to return to air shortly'

VOICE TV and T News are expected to resume broadcasts soon after adjusting programmes to be in line with orders from the ruling junta, a source from the broadcasting regulator revealed yesterday.

The two organisations were among 14 satellite TV channels suspended after the military junta seized power following the military coup on May 22.

They got approval from the junta recently to resume broadcasting after submitting a review of their TV programmes to the NCPO on several occasions, the source told The Nation.

Executives from the two channels signed an agreement stating that they would not air anything that violates NCPO orders or announcements, the source said, adding that their licences will be revoked if they fail to follow through on this.

The broadcasting committee of the National Broadcasting and Telecommunications Commis-sion is expected to allow them to resume broadcasting today.

Owned by fugitive ex-premier Thaksin Shinawatra's son Panthongtae, Voice TV was the only digital TV channel suspended while T News is satellite TV channel affiliated with anti-Thaksin protesters.

In the NCPO announcement to suspend the digital and satellite television channels, the junta reasoned it was vital that news and information is disseminated to the public accurately and without distortion, to avoid any misunderstanding which might affect the maintenance of peace and order.

The 12 channels still suspension are MV 5, DNN, UDD, Asia Update, P&P, Four Channel, Blue Sky, FMTV, ASTV, Hot TV, Rescue and the Student and People Network for Thailand's Reform.

Apart from the television channels, unlicensed community radio stations have also been suspended.

However, some of these are in the process of resuming operations.


Comments conditions

Users are solely responsible for their comments.We reserve the right to remove any comment and revoke posting rights for any reason withou prior notice.